Inbraaksignalering

Inbraaksignalering

Inbraaksignalering is hét middel om ongewenste mensen buiten te houden. Uw pand beveiligen tegen inbraak. Dat wil elke ondernemer, want helaas is het nog altijd zo dat inbrekers dagelijks hun slag slaan en ondernemers daar de dupe van worden. Inbraaksignalering zorgt tevens voor een veiliger gevoel bij u, uw werknemers en klanten.

Beveiliging

Met een inbraaksysteem kunnen we u preventief helpen en uw eigendommen beschermen tegen ongenode gasten. Met een systeem voor inbraakbeveiliging zorgen we voor schadebeperking. Wij zorgen ervoor dat uw systeem in contact staat met een alarmcentrale zodat bij een inbraak direct de juiste mensen gealarmeerd worden. Het beste systeem voor u? Dat is per bedrijf en per ondernemer verschillend. Iedere klant heeft namelijk zijn eigen vraagstuk als het gaat om inbraaksignalering en daar helpen wij graag bij. Maatwerk is ons specialisme. Wij gaan met u in gesprek om voor uw vraagstuk over inbraakbeveiliging tot de juiste oplossing te komen.

Alarmsysteem

Zowel de nieuwe generaties inbraaksystemen en alarmsystemen als ook de toegangscontrolesystemen kunnen door de snelle komst van internet aan verschillende locaties, ook internationaal, gekoppeld worden. Door middel van een smartphone is het tevens mogelijk om op elk gewenst moment en vanaf elke plek in de wereld een kijkje te nemen in uw eigen bedrijf.

Professioneel

Denk aan beheer op afstand of het aansturen van deuren. Dat maakt het mogelijk om uw zaken op afstand optimaal te beheren met het juiste systeem voor inbraakbeveiliging. Met professionele beveiliging worden uw waardevolle eigendommen beschermd en uw mensen kunnen zo optimaal mogelijk functioneren. Wilt u meer weten? Neem contact op met Securicon en wij gaan graag met u het gesprek aan over wat de mogelijkheden zijn om uw bedrijf optimaal te beveiligen.

/* Custom Archives Functions Go Below this line */ /* Custom Archives Functions Go Above this line */

Toegangscontrole

Wat is toegangscontrole?

Bij toegangscontrole denken veel mensen aan pasjes en badges. De techniek achter toegangscontrole ontwikkelt zich echter razend snel waardoor er veel nieuwe mogelijkheden bij komen. Een toegangscontrolesysteem herkent een persoon die in het bezit is van een geldig toegangsbewijs, bepaalt vervolgens of deze geautoriseerd is voor de betreffende locatie op het juiste tijdstip en verleent al dan niet toegang. Het draait dus niet perse om elektronische alternatieven voor de sleutel, maar om de autorisatie van personen.

U kunt toegangscontrole toepassen op in- en uitgangen, maar het is ook mogelijk om de toegang tot bepaalde ruimtes of lokalen te controleren aan de hand van toegangscontrole bij deuren. Daarnaast brengt elektronische toegangscontrole verder ook veel praktische voordelen met zich mee. Bij verlies bijvoorbeeld, is het pasje eenvoudig uit het systeem te verwijderen en daarmee onbruikbaar te maken. Bij verlies van gewone sleutels kunnen de problemen en kosten daarentegen behoorlijk oplopen. Verder is het met een simpele ingreep ook mogelijk om aanwezigheid van personen te registeren, waardoor de receptioniste van een bedrijf snel kan zien welke medewerkers/bezoekers aanwezig zijn.

Met een toenemend gevoel van onveiligheid en de groter geworden terroristische dreiging, willen veel bedrijven er zeker van zijn dat uitsluitend bevoegden zich in bepaalde ruimten bevinden. Moderne toegangverleningssystemen kunnen dit reguleren. Dit verhoogt niet alleen de veiligheid van uw medewerkers maar ook van uw bedrijfsprocessen en vertrouwelijke informatie.

Waarom toegangscontrole?

Een goed toegangscontrolesysteem zorgt er niet alleen voor dat personen niet kunnen komen op plaatsen waar ze niets te zoeken hebben, maar voorkomt ook dat bijvoorbeeld  bedrijfsgegevens gestolen worden of de productieprocessen in uw bedrijf verstoord worden. Denk naast de financiële schade die dit kan opleveren ook eens aan de imagoschade die inbraak op uw onderneming kan ondervinden.

Soorten toegangscontrole (toepassingsmogelijkheden)

  • Verwerkingen in deurbeslag
  • Toegangscontrole cilinders
  • Toegangspoortjes
  • Vingerscan
  • Iris Scan
  • Slagboom
  • Hekwerken

Er bestaan diverse methodes tot herkenning. Bekend zijn de magneetsleutel of -kaart die bij de deur om een persoonlijke code vraagt. Er wordt bijvoorbeeld steeds vaker gekozen voor biometrische identificatie, herkenning door middel van de unieke eigenschappen van ieders gezicht, ogen of vingerafdruk.

Daarnaast bestaan er kleine systemen voor het beheer van één toegang tot grote geïntegreerde toegangverleningssystemen die zijn gekoppeld aan bijvoorbeeld een werktijdregistratiesysteem, parkeerbeheersysteem en betaalfuncties van de chipcard.

Voordelen van toegangscontrole

  • Hogere mate van beveiliging en veiligheid van medewerkers en eigendommen
  • Beheersbaar: je weet precies wie waar wanneer is geweest
  • Gebruiksvriendelijk: toegangsbeheer vanachter uw pc
  • Flexibele controle door toegangsautorisaties
  • Tijdsregistratie medewerkers mogelijk
  • Real time informatie beschikbaar
  • Eén toegangsdrager (bijvoorbeeld kaart of tag) voor meerdere deuren en of meerdere toepassingen zoals, bijvoorbeeld betalen in het bedrijfsrestaurant
  • Bij sleutelverlies hoeven er geen sloten worden vervangen.

Toegangscontrole is toepasbaar in:

  • Bedrijfsgebouwen
  • Kantoren
  • Sportclubs
  • Opslagplaatsen
  • Appartementen
  • Woningcorporaties
  • Zorginstellingen
  • Gemeente- en overheidsinstellingen

Waarom Securicon voor uw toegangscontrolesysteem?

Securicon is een gerenommeerd installatiebedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in installeren en onderhouden van inbraakdetectiesystemen, brandmeldinstallaties, ontruimingsinstallaties, camerasystemen en toegangscontrole.

Securicon werkt landelijk en is toonaangevend op het gebied van hoogwaardige elektronische beveiliging en heeft oplossingen voor elke beveiligingswens.

Met welke methode van toegangscontrole u uw pand wilt beveiligen, daar gaan we graag  met u over in gesprek. Want elk bedrijf vraagt om een andere aanpak en maatwerk is daar bij de standaard.

Wens je meer informatie of wil je vrijblijvend een offerte aanvragen, klik dan hier om contact met ons op te nemen!

 

/* Custom Archives Functions Go Below this line */ /* Custom Archives Functions Go Above this line */

Cameraobservatie

Cameraobeservatie: altijd een oogje in het zeil!

Bent u zelf niet bij uw bedrijf aanwezig, dan zijn extra ogen meer dan welkom. Met cameraobservatie van Securicon hoeft u zelf niet op uw locatie aanwezig te zijn, om toch te kunnen controleren wat er zich afspeelt. Negen van de tien camera’s worden door ondernemers nu vooral achteraf gebruikt, als de schade mogelijk al geleden is. Cameraobservatie wordt nog veel te weinig actief gebruikt. Met onze systemen kunt u bijvoorbeeld poorten laten openen en zorgen dat alarmsignalen afgaan. De camera moet een stukje gereedschap worden voor de ondernemer om zijn processen te verbeteren. 24 uur per dag is er controle en op die manier kunt u veel efficiënter gaan werken. Via uw telefoon kunt u van waar dan ook een kijkje nemen in uw pand en houdt u optimale controle. Cameraobservatie is hierdoor een onmisbare schakel in de beveiliging van uw pand.

Soorten camerabewaking (toepassingsmogelijkheden)

  • Slim toezicht
  • Intelligente detectie
  • Perimeter
  • Personen teller
  • Toegangscontrole integratie
  • Indringen en lijn detectie
  • Kenteken herkenning (ANPR)
  • Crowd Control
  • Productieprocessen
  • Object Registratie
  • Koppelen van alarm, toegang, cameratoezicht

Met behulp van camera’s is te achterhalen waar bij verlies bepaalde goederen zijn gebleven. Vanuit één centraal punt bewaakt u meerdere ruimtes tegelijk, ook kunnen alle bewegende beelden worden opgenomen. Zonder dat u extra personeel hoeft in te schakelen. Sterker nog: dankzij dit systeem kunt u uw medewerkers juist efficiënter inzetten. In de stille uren en bij een minimale bezetting is dat een uitkomst.

Geef daarom nu uw prioriteit aan cameraobservatie. De meeste bedrijven gaan hun beveiliging pas opwaarderen na één of meer vervelende gebeurtenissen. Met camera’s kan een alarmcentrale portierstaken of surveillancediensten overnemen, objecten bewaken en toegangscontrole ondersteunen.Voordelen van camerabewaking

  • Hoge beeldkwaliteit
  • Dag- en nacht
  • Tablet & smartphone
  • Makkelijk aansluiten
  • Snel versturen
  • Flexibel uitbreiden
  • Preventie middel
  • Live audio
  • Opsporingsbeelden

Waarom Securicon?

Met camerasystemen van Securicon kunt u op elk moment en vanaf elke plek op aarde ‘met internetverbinding’ een kijkje nemen in uw woning of bedrijfspand. Op een feestje of op uw vakantieadres kunt u ‘even achter uw eigen camera’s plaatsnemen’ en uw eigen bezittingen bekijken. Het is mogelijk uw eigendommen optimaal onder controle te houden, zodat u niet alleen s’ nachts eventuele inbrekers kunt traceren, maar ook overdag uw magazijn of kantoor in de gaten houdt. Want helaas lopen er ook overdag lieden rond die uit zijn op uw spullen. Elke beweging wordt vastgelegd en de beelden zijn achteraf snel te vinden door de uitgebreide zoekfuncties.

/* Custom Archives Functions Go Below this line */ /* Custom Archives Functions Go Above this line */

Branddetectie

Gemeenten en overheden eisen tegenwoordig dat panden zo brandveilig mogelijk zijn. Branddetectiesystemen zijn daarom een must, anders krijg je als ondernemer gewoon geen gebruiksvergunning. Een voordeel van branddetectiesystemen is dat deze rook en hitte sneller waarnemen dan een standaard rookmelder. Tevens kan er onderscheid gemaakt worden tussen bijvoorbeeld stof en echte rook. Hiervoor zijn diverse technieken beschikbaar, want iedere situatie vraagt om een andere oplossing. U wilt gewoon geen risico nemen en branddetectiesystemen kunnen echt het verschil maken. Welk systeem het beste bij uw bedrijf past? Daarover gaan we graag met u in gesprek zodat uw bedrijf het branddetectiesysteem krijgt dat voor u het meest optimaal is.

Een adequate branddetectie kan de rampzalige en verwoestende gevolgen van een brand voor mens, materiaal en milieu namelijk vaak voorkomen. Voor een vroegtijdige en betrouwbare detectie en de daaropvolgende alarmering is goede detectieapparatuur van essentieel belang. Elk bedrijf is anders, maar Securicon heeft voor elk object en voor iedere branche een brandveilige oplossing.

Brandmeldinstallatie volgens NEN-normen

Een brandmeldinstallatie is bedoeld om een brand in een vroeg stadium te signaleren. Zodat tijdig maatregelen kunnen worden genomen. Hoe eerder een beginnende brand wordt aangepakt, hoe groter de kans van slagen. Nieuwe brandmeldinstallaties moeten worden aangelegd volgens de norm NEN2535:2009/C1-2010 NL.

Technische eisen aan brandmeldinstallatie en Programma van Eisen (PVE)

Wij leggen brandmeldinstallaties aan volgens de NEN2535. In NEN-norm 2535 leest u welke eisen aan een brandmeldinstallatie (BMI) worden gesteld. Het bouwbesluit regelt wanneer een gebouw een BMI nodig heeft en welke vorm van bewaking vereist is. De specifieke technische uitwerking van de BMI legt u tijdens de ontwerpfase vast in het Programma van eisen. Er zal door middel van programma van eisen (PvE) vertaald gaan worden om wat voor object het gaat, waar het zwaartepunt ligt, wat voor soort installatie gewenst of geëist is, en aan welke specificaties de
installatie minimaal moet voldoen. Dit programma van eisen wordt ter goedkeuring aangeboden bij de brandweer. Deze kan, namens de gemeente, als eisende partij nog op- of aanmerkingen hebben. Ook uw verzekeraar kan als eisende partij naar buiten treden. Dit programma van eisen is de onderlegger van de installatie en de bijbehorende vrijblijvende offerte.
Securicon kan ook het opstellen en laten goedkeuren van het PvE voor u verzorgen.

Ontruimingsinstallaties

De regelgeving rond een ontruimingsinstallatie is bedoeld om aan te sluiten bij de brandmeldinstallaties en heeft als primaire doel het beschermen van mensenlevens. Er moeten in een gebouw afdoende maatregelen getroffen worden, zodat iedereen bij een calamiteit veilig het gebouw kan verlaten. Een ontruimingsinstallatie bestaat ten minste uit een gecertificeerde centrale met noodvoeding, een aantal handmelders en alarmgevers met “slow-whoop” signaal. Een ontruimingsinstallatie wordt niet automatisch maar door middel van handmelders indrukken in werking gesteld. Snellere actie en ontruiming zijn het gevolg waardoor persoonlijk letsel kan worden beperkt.

/* Custom Archives Functions Go Below this line */ /* Custom Archives Functions Go Above this line */

Service en Onderhoud

Onze dienstverlening stopt niet op het moment dat uw beveiligingssysteem is geïnstalleerd. De continuïteit van uw veiligheid blijft onze zorg. Securicon staat bekend om zijn snelle en accurate service. Dat vinden wij belangrijk. En wij weten hoe belangrijk dat voor u is. De continuïteit van uw beveiliging moet immers gewaarborgd zijn! Bij een storing zijn wij er snel. Dag en nacht, zeven dagen per week kunt u een beroep op ons doen. Onze nazorg kan bestaan uit inspectie, reparatie, preventief onderhoud, vervanging en kleine uitbreidingen.

Natuurlijk geven wij garantie op onze materialen en installaties. Dat kunnen wij, omdat we overtuigd zijn van de kwaliteit ervan.

Onze service- en onderhoudsafdeling opereert landelijk en bestaat uit gecertificeerde en ervaren technici. Om ook na de garantie de kwaliteit van uw systemen te waarborgen, bieden zij een op maat gemaakt onderhoudscontract aan.

Bij een preventieve onderhoudsbeurt wordt uw installatie op alle kritische punten nagelopen en zonodig gecorrigeerd. Daarbij kijken wij ook
naar meubels die misschien verplaatst zijn, een nieuwe scheidingswand of een herindeling waardoor uw systeem moet worden aangepast.

/* Custom Archives Functions Go Below this line */ /* Custom Archives Functions Go Above this line */

Securicon staat klaar om u te helpen