Veelgestelde vragen over Paxton – 313-110-NL –DS1010-NL
NIEUWE GEBRUIKERS TOEVOEGEN
Via de desktop lezer is het mogelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen. Wanneer
nieuwe kaarten/sleutels voor de lezer gehouden worden, zal automatisch het venster
openen om een nieuwe gebruiker toe te voegen.
Stap 1: Selecteer: ‘Nieuwe gebruiker’. Dit kan vanuit de gereedschapsbalk, de snelkoppeling
vanuit het welkomstvenster of via het gebruikersvenster.
Stap 2: U kunt zoveel informatie invoeren als u wenst in dit venster. De naam van de gebruiker moet ingevoerd
worden. Nadat de informatie ingevoerd is, moet u op “Toevoegen gebruiker” onderaan links in het venster
klikken. Hierdoor wordt het bestand bewaard en de velden worden leeggemaakt zodat de volgende nieuwe
gebruiker aangemaakt kan worden
Stap 3: Door op ‘Sluiten’ te klikken wordt het venster gesloten en wordt het
bestand van de laatst gecreëerde gebruiker geopend.
Stap 4: De standaard instellingen voor de “Geldig van’ datum, is de datum dat de gebruiker gecreëerd werd in het
systeem. Deze kan gewijzigd worden via de het selectieveld.
De ‘Geldig tot’ datum is standaard niet actief. Indien vereist kan deze geactiveerd worden en een datum kan
geselecteerd worden via het selectieveld.
BLOKKEREN VAN GEBRUIKERS EN KAARTEN
Verloren kaarten
Stap 1: ga naar de gegevens van de gebruiker die u
wenst te blokkeren, en ga naar het venster “Kaarten”, klik met de muis op de kaart die verloren gegaan is en
klik daarna op de “Verloren” knop. Er zal u daarna gevraagd worden om deze actie te bevestigen, klik op “Ja”.
Er kan dan een nieuwe kaart geprogrammeerd worden voor de gebruiker.
Blokkeren van gebruikers
Stap 1: De gebruiker kan geblokkeerd worden voor alle deuren door te drukken op de “Blokkeren gebruiker” knop
in zijn gebruikersbestand.
ZOEKEN NAAR EEN KAARTNUMMER
Stap 1: t. Dit kan uitgevoerd worden door te klikken
op de “Zoek gebruiker” knop die zich bovenaan het
venster bevindt, en dan het kaartnummer dat u zoekt
in te brengen in ”<>”.
HET GEBEURTENISSEN VENSTER GEBRUIKEN
Indien de PC aangeschakeld staat, zullen de gebeurtenissen bijna onmiddellijk getoond worden. Indien de PC uitgeschakeld is, zullen de gebeurtenissen bewaard worden in de controle eenheid (3.200 gebeurtenissen
worden bewaard) totdat de PC terug aangeschakeld wordt.
Filteren van de gebeurtenissen
Getoonde gebeurtenissen kunnen gefilterd worden in tijd of type gebeurtenis.
De tijdspanne voor de welke de gebeurtenissen verschijnen in het gebeurtenissen venster kunnen
geselecteerd worden vanuit het uitrolmenu.
De opties zijn:
Overzicht laatste uur
Overzicht vandaag
Overzicht laatste 7 dagen
Overzicht alles
Het type gebeurtenis dat getoond wordt in het gebeurtenissenvenster kan geselecteerd worden via de
iconen bovenaan het venster.
De opties zijn:
Overzicht systeem gebeurtenissen
Overzicht alarm gebeurtenissen
Overzicht deur gebeurtenissen
Overzicht alle gebeurtenissen
Indien u de alarmen bovenaan de aanvinkbox aanvinkt, zullen de niet bevestigde alarmen bovenaan het
venster blijven staan.
Zoek van gebeurtenissen
Stap 1: Gebeurtenissen kunnen gezocht worden via sleutelwoorden. Het zoeken kan enkel gebeuren
wanneer de rode knop is ingedrukt. Dit houdt in dat het venster niet wordt vernieuwd. De tekst
waarop gezocht moet worden wordt bovenaan links in het venster (naast de rode knop) ingebracht.
Stap 2: Door het drukken op de icoon met het vergrootglas worden alle gebeurtenissen die de tekst of
woord bevatten getoond.
Gebeurtenissen kopiëren
U kunt de gegevens kopiëren vanuit het scherm Gebeurtenissen met behulp van
de functie Extra > kopieer data in de werkbalk
Gebeurtenissen van de gebruikers
Kies de gebruiker waarvan u de gebeurtenissen wenst te bekijken en klik op het gebeurtenissen venster.
Dit venster toont enkel de gebeurtenissen van deze gebruiker
Bekijken van de gebeurtenissen op een deur
Ga naar de desbetreffende deur en klik op het gebeurtenissen venster van die deur, alle gebeurtenissen
van die deur worden nu getoond. Dit venster toont de gebeurtenissen die zich aan deze controle eenheid
voordeden.