Van der Stappen Uitvaartverzorging kiest voor korte lijnen
Van der Stappen Uitvaartverzorging is een familiebedrijf dat 100 jaar persoonlijke en memorabele uitvaarten verzorgt in de regio Zuidoost-Brabant. Met zes uitvaartcentra, waarvan er één fungeert als politiemortuarium, speelt beveiliging een cruciale rol in hun dienstverlening. “Onze uitvaartcentra moeten niet alleen veilig zijn, maar ook voldoen aan strikte eisen, vooral het politiemortuarium,” vertelt Michael Thijssens, eigenaar.
De overstap naar Securicon
Voorheen werkte Van der Stappen Uitvaartverzorging met een grote beveiligingspartij, maar de samenwerking voldeed niet aan hun verwachtingen. “Bij die partij was er veel wisseling van personeel en voelde de communicatie onpersoonlijk,” legt Michael uit. Bij zijn zoektocht naar een nieuwe beveiligingspartner stak Securicon met kop en schouders boven de concurrentie uit. “Dat kwam vooral door Marijn. Hij wist precies waar hij over sprak en kwam professioneel en kundig over. De lijnen waren kort, en dat voelde heel prettig.”
Naast deze persoonlijke klik bood Securicon ook een totaalconcept aan. “Ze verzorgen niet alleen onze beveiliging, maar ook toegangscontrole en branddetectie. Dat totaalpakket gaf de doorslag.”
Rust en maatwerk in elk detail
Wat Van der Stappen waardeert, is de zorgvuldigheid waarmee Securicon rekening houdt met hun werkproces. “Tijdens rouwbezoeken of afscheidsplechtigheden vinden er geen werkzaamheden plaats. Dat wordt vooraf zorgvuldig afgestemd,” vertelt Michael. Ook de snelle opvolging van offertes en het proactief meedenken worden zeer gewaardeerd. “Als er iets misgaat, zoeken ze in alle redelijkheid naar oplossingen. Dat geeft vertrouwen.”
Bij een politiemortuarium zijn beveiligingseisen niet alleen gericht op algemene veiligheid, maar ook op het beschermen van justitieel onderzoek en het bieden van discrete, veilige toegang voor nabestaanden. Michael licht toe hoe Securicon hieraan bijdraagt, zowel bij de reguliere uitvaartcentra als het politiemortuarium: “Voor de toegangscontrole werken we met een pasjessysteem. Nabestaanden krijgen een persoonlijke pas waarmee ze toegang hebben tot het pand en direct naar de kamer kunnen waar hun dierbare ligt opgebaard. Dat geeft hen rust en privacy.”
Daarnaast zijn we aangesloten op een alarmcentrale. Hierdoor kunnen we op afstand deuren openen en altijd zien wie er aan de deur staat,” vertelt Michael. Ook monitoring van koelcellen is cruciaal. “Als een koelcel uitvalt en de temperatuur stijgt, krijgen we meteen een melding. Dat is essentieel, zeker bij justitieel onderzoek, omdat veranderingen invloed kunnen hebben op het DNA-onderzoek. Dit soort nauwkeurigheid vraagt om een beveiligingspartner die scherp is op details.”
De keuze voor een MKB-bedrijf
“Wij zijn een MKB-bedrijf en werken graag met een partij die ons begrijpt,” zegt Michael. “Bij grote beveiligingsbedrijven raak je vaak het persoonlijke contact kwijt. Bij Securicon is dat anders. Naast Marijn, kennen ook hun monteurs ons bedrijf en werken ze efficiënt. Ze zijn professioneel en lossen zaken netjes op.”
Securicon werkt ongeveer drie jaar samen met Van der Stappen Uitvaartverzorging en onderhoudt ondertussen alle zes de uitvaartcentra van Van der Stappen.
Michael: “Die consistentie en betrouwbaarheid maken voor ons echt het verschil.”